Néhány szó a munkahelyi konfliktusokról
A munkahelyi konfliktus annyiban speciális konfliktustípus, hogy egy nagy közösségbe tartozó, egymástól akár teljesen különböző értékeket, nézeteket valló, társadalmi, kulturális gyökerekkel rendelkező embereknek kell egyetlen közös cél érdekében tevékenykednie és ez a cél az adott vállalat eredményessége. Ezen a célon kívül, könnyen megeshet, hogy semmilyen egyéb összekötő kapocs nincs köztük, így a hierarchia különböző szintjein dolgozó, vagy közös helyiségben munkálkodó személyek között könnyen kialakulhatnak konfliktushelyzetek.
A munkahelyi konfliktus mindenkit érinthet a legfelsőbb vezetőtől az utolsó beosztottig, csak azok típusai között lehetnek érdemi különbségek. A státusokért folyó hatalmi harcok közepette előbb-utóbb törvényszerű a vitás helyzetek kialakulása, ami aztán megmérgezheti a munkahelyi légkört, csökkentheti a motivációt és kihathat a munkavégzés hatékonyságára is. A napi tevékenységet félreértések, képmutató mosolyok is jellemezhetik, de hasznosabb ezek minél gyorsabb tisztázása és a megoldások minél szélesebb körű alkalmazása az eredményesség növelése érdekében. Mivel az ébren töltött ideje legalább felét az ember jellemzően a munkahelyén tölti, így ott intenzívebben jelentkeznek a konfliktusok, ha a közösségek tagjai egymásra utaltak, egy légtérben dolgoznak
Tudjuk, hogy a világ fejlődéséhez elengedhetetlenek a viták, a már megszokott rutinok megkérdőjelezése, baj csak akkor van, ha ezek az egymásnak feszülések elszaporodnak, elmérgesednek. A konfliktus akkor kezdődik, amikor az egyik fél észleli, hogy a másik fél negatív hatást gyakorol rá. Egy munkahelyi szervezet tekintetében a legtöbb szakember azt vallja, hogy a konfliktusok közepes szintje az optimális, hiszen előre mutató gondolkodást feltételez valamint újabb és hatékonyabb rendszereket eredményezhet, így a jó vezető nem a konfliktusok visszaszorításán fáradozik, hanem megpróbálja azokat az optimális szinten kezelni.